Forumet > Tips för cykelsemester i Spanien 2010

Jag har en vison om att åka på cykelsemester i Spanien i sommar. Anledningen till att jag vill dit är att jag tycker mycket om Spanien och skulle vilja ser mer. Jag kan tänka mig alla delar av landet.

Just nu är jag bara i fas ett i mitt tänkande, men om någon skulle vilja bidra med lite rekommendationer skulle jag vara evigt tacksam!

Jag har tänkt att vara borta i cirka två-tre veckor och förhoppningsvis kunna hyra cykel på plats, om det går. Jag har inte gjort så långa turer innan, men jag har god vilja och fysik!

Tack på förhand!
Glad påsk!

Lina

Skrivet av Lina Cedertun - 2010-04-01 21:04:11

Svar: Tips för cykelsemester i Spanien 2010

Hej Linda,
kom du i väg till Spanien i somras?
Jag och en vänninna cyklar längs pilgrimsled i Spanien. Man kan cykla på själva leden (ganska krävande) eller följa leden längs småvägar. Vi har skaffat pilgrimspass och övernattar för det mesta till billig peng på härbergen, vilket också är mycket trevligt med gemenskap med vandrare och andra cyklister.
2009 började vi i Bordeaux och cyklade till Estrella, 2010 från Estrella till Pont Ferrada, 2011 frn Astorga till Zafra (140km norr om Sevilla)och i år blir det från Zafra via Cadiz till Gibraltar.
Vi har tagit med våra egna cyklar på flyget och bussar.
cykelhälsningar Helene

Skrivet av Helene - 2012-01-08 22:37:46

Skriv ett svar!